יום שלישי, 3 ביוני 2008

איך לבחור רופא שיניים ?

איך בוחרים רופא שיניים? 8 עצות שימושיות
מאת: דר' ריביצקי
רופא שיניים בבאר שבע .
"רסקו סיטי" כניסה א', חדר 304 , באר שבע. טל: 086279640
פרטים באתר המרפאה: http://www.dmd.co.il


הגעת לעיר חדשה, רופא השיניים שלך פרש, לדעתך -לא קיבלת את הטיפול המודרני והמיטבי- אלה (ועוד) הם המצבים, בהם תחפש רופא שיניים חדש. להלן 8 נקודות שיעזרו לך להחליט:

1. קבל המלצות מאנשים בסביבתך – שכנים, חברים, בוסים, רופא משפחה. דאג שיהיו אלה אנשים אמינים, שאת דעתם תעריך גם בכל דבר רציני אחר. שאל את הממליץ- כמה זמן הוא מטופל באותו מקום, וכמה רופאי השיניים החליף. לרוב- הסכמת המטופל לקבל טיפול באותו מקום שנים רבות, תעיד על אמינות הרופא.
2. כמו בכל מקצוע- "ניסיון עדיף על מרץ" . רצוי לבחור ברופא בעל ניסיון רב ככל האפשר. את הטעויות שלו הוא כבר עשה על אחרים. רופא מנוסה ידע לבנות תכנית טיפול מתאימה וגם לבצע אותה כראוי. הכנס במכלול השיקולים גם את מקום לימודיו של הרופא: יש אוניברסיטאות בעלות שם יותר ויש כאלה שפחות, לא בכולן רמת הלימודים זהה .

3. קיבלת המלצות. נסה לקבל מידע ממקורות נוספים. אינטרנט הוא כלי מצוין, כנס לאתר המרפאה, למד מי האנשים, מה הכשרתם, מהם התחומים בהם המרפאה "חזקה". תתרשם מהמקום והציוד.
דבר נוסף תוכל ללמוד באינטרנט: באתר משרד הבריאות תוכל לוודא, שהרופא הוא בעל
רישיון בתוקף והמרפאה היא מורשית.

4. בדוק האם המרפאה היא בבעלות הרופא ,שעבורו- רפואת השיניים היא דרך חיים, או בבעלות אנשי עסקים, עבורם המרפאה היא עוד עסק . לצערי, החוק במדינת ישראל מאפשר מצב זה . לא מעטים המקרים בהם המרפאות המסחריות נסגרו או החליפו ידיים. במקרה הטוב- המתרפא הספיק לקבל טיפול, אך אף אחד לא אחראי לו. במקרה הרע..... אין טיפול ואין כסף. לעומת זאת הרופא- אין לו לאן "לברוח" מהמקצוע.

5. בפגישה הראשונה- תגיע למרפאה חצי שעה לפני הזמן. וודא שיש רישיון משרד הבריאות בתוקף מוצג על הקיר. תתרשם מניקיון המרפאה והמראה שלה. בקש מהרופא או הסייעת לפרט את אמצעי המיגון הננקטים במרפאה: עיקור הציוד באוטוקלב, נוזלי חיטוי, כפפות חד פעמיות, מסכות פנים, ציוד חד פעמי וכד'.
בנוגע לרנטגן- ודא שימוש בסינרי עופרת וכן שימוש ברנטגן דיגיטאלי, המקטין את הקרינה ב-90% . המרפאות המודרניות, מכניסות אף מכשיר פנוראמי דיגיטאלי החוסך בחשיפת המתרפא לקרינה.

6. תתרשם מארגון העבודה . חדר ההמתנה "המפוצץ" יותר משהוא מעיד על "הפופולאריות" של הרופא, מעיד על כך, שאינו מסוגל להקדיש מספיק זמן למתרפאיו. תקפיד שהאבחנה תקבע על סמך הצילומים ודאג לקבל את
ממצאי הבדיקה המפורטים ישירות מהרופא.

7. השוואת מחירים. בהחלט עשוי להיות פער של 10-15% בין המרפאות לטיפול מאותו סוג ובאותה רמה. מחיר "טוב מדי" חייב לעורר חשד. אתה מקבל בדיוק את מה שאתה משלם עבורו, אין מציאות ואין מתנות.
יחד עם זאת, השוואת המחירים כשלעצמה- אינה אומרת דבר.
זה נכון שלא תמיד תקבל יותר עבור מחיר גבוה מאד, אבל תמיד תקבל פחות במחיר נמוך מאד.
מדובר בשירות ולא במוצר מדף. רמות ותק והשכלה שונות בין הרופאים, תכניות טיפול שונות, מפרט הטיפולים והחומרים, הבדלי גישות, מעבדות שונות, הזמן המושקע בטיפול, צוות המרפאה, ציוד חדיש או מיושן – כל אלה משפיעים על הצעת המחיר. וזה רק על קצה המזלג.
לכן להגיד "טיפול לכל הפה" - זה כמו להגיד "טיסה הלוך ושוב"- תלוי לאן ובאיזו מחלקה.
כל מה שאתה יכול לעשות- לקבל הסברים מפורטים מהרופא, לאסוף כמה שיותר מידע ומכאן- לסמוך על האינטואיציה שלך ועל ההמלצות.

8. בחרת רופא, נבדקת , שמעת הסברים, קיבלת הצעת מחיר ועדיין מהסס? קבל דעה נוספת .